ZBOKOWCA ZBOKOWCA
391
BLOG

Graj w ToTo, idioto!

ZBOKOWCA ZBOKOWCA Polityka Obserwuj notkę 2

Tytuł tej notki to mój pierwszy tekst jaki "opublikowałem" bodaj w 1957r. stemplując paski papieru, będącą wtedy w sprzedaży, ręczną drukarenką (taka rynienka z wtykanymi gumowymi literkami i poduszka do tuszu) , które rozrzuciłem przed powstałym wtedy punktem ToTo, vis a vis teatru Komedia w Warszawie.

Już wtedy zdawałem sobie sprawę z pawdopodobieństwa wygranej w tę grę.  Mimo to mnie też zdarza się dawać szansę Panu Bogu i czasami wykupić jeden zakład, w większości na chybił niż trafił.

Mam jednak naturę gracza, nie hazardzisty i ŻYCIE traktuję jako grę, oczywiście w granicach logiki i zdrowego rozsądku, ale zawsze próbując ocenić szanse, ryzyko i zagrożenia.

Do napisania tej notki skłoniła mnie aktualna dyskusja na temat emerytur. Polecam Państwu przeczytanie jednego z pierwszych moich wpisów: P. Balcerowicz, co to jest 1000000% inflacji ?

Stawiam tezę, że w istniejącym systemie emerytalnym, nikt nie jest w stanie uskładać na jakąkolwiek emeryturę. Wiara w te brednie to : pic na wodę, fotomontaż. Apanaże pracowników Zakładu Utylizacji Staruszków, siedziby, samochody z podgrzewanymi tyłkami a nade wszystko inflacja oraz wypłata bieżących świadczeń dokładnie pochłaniają wszystko. Ba, nasze kochane państwo regularnie do tych świadczeń dokłada.

Wniosek jest oczywisty. To tworzący dochód narodowy wypłacają emerytury , a i renty, beneficjentom. Oczywiście dzielny rząd dokłada do tego z zaciąganych pożyczek i, sprzedawanych spekulantom obligacji.

Jestem wrogiem socjalizmu, ale ...?

Moja propozycja: ustanowić jednakową(sic!) emeryturę dla wszystkich, wypłacaną tylko po osiągnięciu ustalonego wieku, w wysokości, powiedzmy 30% średniej krajowej, wypłacanej z podatków pośrednich. Wszak wszystkie podatki płacą konsumenci, więc im kto więcej źre tym bardziej wspiera system. Pomogę dopracować szczegóły.

Pozostają jeszcze reny, ale na ten temat też mam przemyślenia.

Nie, nie bezinteresownie. Proszę ratyfikować ACTA i pamiętać, że wrazie co, to ja!

ŻYCIE TO JEST GRA!

ZBOKOWCA
O mnie ZBOKOWCA

Konserwatywny-liberał. Zgryźliwy dziad, który nienawidzi wszelkiej maści lewactwa!

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka