ZBOKOWCA ZBOKOWCA
232
BLOG

Dzisiaj są moje urodziny

ZBOKOWCA ZBOKOWCA Polityka Obserwuj notkę 7


Dla ciekawych sześćdziesiąte-dziewiąte.
Mimo, że urodziłem się w trakcie wojny znam tylko rządy miłośników "szczęśliwości społecznej".
W trakcie mojego życia, mimo pozornych zmian systemu, nie spotkałem się z rzetelną inwentaryzacją zasobów naszego kraju, ani długofalowym planowaniem kierunków jego rozwoju.
Uważam, że brak tych podwalin, konsekwentnie utrzymywany przez kolejne rządy, jest dla nich korzystny, gdyż nie ma możliwości rzetelnej oceny, tychże rządów.
Z przekonań jestem klasycznym prawicowcem, którego drogę wytyczają: wolność, własność i sprawiedliwość.

Wolności, własności i sprawiedliwości, w czasach powszechnej inwigilacji związanej z niesamowitym postępem informatycznym i technologicznym, a także systematycznym psuciem prawa jest mniej niż, pisząc eufemistycznie, w czasach mego dzieciństwa i młodości.
W dobie komputerów i GPS księgi wieczysta są w opłakanym stanie, autopsja, a celowo gmatwane prawo pozwala na stosowanie różnych interpretacji analogicznych przypadków.

Drobne przykłady: spróbujcie ogrodzić "własną" posesję,  wyciąć własnoręcznie posadzone przed ponad 10  lat temu drzewo, inne niż owocowe bez zgody włodarzy administracji, lub niech, nie daj Boże, Wasza nieruchomość znajdzie się w strefie budowanej autostrady.
Co do sprawiedliwości to ograniczę się do puenty znanej anegdoty: "... tu nie ma żadnej sprawiedliwości, tu jest Sąd!"

Jestem zdania, że kolejne ekipy obejmujące władzę mogą różnić się między sobą sposobem realizacji wytyczonych celów, aktualizacją odkrywanych lub wyczerpywanych zasobów i związaną z tym korektą planów.
Mogą także różnić się sposobem zagospodarowania ewentualnych nadwyżek budżetowych.

Niestety, do spełnienia postulatów potrzebne są:
- jasne określeni punktu startu,
- suwerenność Państwa,
- wolność ekonomiczna,
- zmiana Konstytucji i reforma Prawa.
I tutaj widzę podstawową sprzeczność, bowiem podstawą istnienia UE jest wspólna waluta. Ta pozwoli na ograniczenie swobody gospodarczej, co równa się powstaniu jednego państwa.
Na koniec znowu, gorzka dla mnie, anegdotka: "... Kola do Saszy po ogłoszeniu prohibicji na terenie Rosji. Cóż, my już starzy, ale dzieci szkoda."
Do siego roku!

ZBOKOWCA
O mnie ZBOKOWCA

Konserwatywny-liberał. Zgryźliwy dziad, który nienawidzi wszelkiej maści lewactwa!

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka